Home » معرفی معادن » معدن قیر طبیعی گراوه

نوشته شده در19 اردیبهشت 1401

زمان مطالعه:2دقیقه

این مقاله در زبان های دیگر نیز موجود است:

معدن قیر طبیعی گراوه

معدن قیر طبیعی گراوه در مسیر گیلان غرب به قصر شیرین و حد فاصل 20 تا 30 کیلومتری قصر شیرین و در فاصله 2 کیلومتری شمال روستای گراوه جدید، قرار گرفته است. ضخامت ماده معدنی در قسمت شمالی آن در حدود 15 متر و در بخش جنوبی آن به 3 متر می­رسد. طول ماده معدنی در حدود 400 متر است.

استخراج لایه های قیر در معدن گراوه

 

استخراج لایه های قیر در معدن گراوه

 

 

ذخیره این معدن در حدود 250 هزار تن می­باشد و ذخیره زمین­ شناسی آن نیز به اندازه 500 هزار تن، تخمین زده شده است. ذخایر این معدن توسط تونل­های اکتشافی و سونداژها به عمق 50 تا 150 متر، مشخص شده است.

ماشین‌آلات موجود در این معدن بیش از 3 دستگاه بیل مکانیکی، 2 دستگاه بولدوزر، 1 دستگاه لودر و 3 دستگاه کامیون و ماشین‌آلات حفاری می‌باشد. روش استخراج، با توجه به اکتشاف‌های انجام شده و مشخص شدن شکل ماده معدنی، به روش روباز پلکانی است. ارتفاع پله‌ها بین 10 تا 15 متر است. استخراج، توسط بیل مکانیکی و گاهی همراه با آتشباری می­باشد.

نمایی از معدن قیر طبیعی گراوه

 

نمایی از معدن قیر طبیعی گراوه

کارخانه تولید پودر قیر طبیعی بیستون

قیر طبیعی بعد از استخراج توسط کامیون به کارخانه میکرونیزاسیون بیستون انتقال می‌یابد. این کارخانه در فاصله 5 کیلومتری بیستون و از معدن 235 کیلومتر فاصله دارد.

 

کارخانه میکرونیزاسیون قیر طبیعی بیستون

 

کارخانه میکرونیزاسیون قیر طبیعی بیستون

در این کارخانه بعد از میکرونیزاسیون و پودر سازی در بسته‌بندی کیسه‌ای بسته‌بندی می‌شود. همچنین امکان ارسال بار به صورت جامبو بگ از این کارخانه و متناسب با دانه‌بندی مورد نیاز مشتری وجود دارد.

 

بسته بندی گیلسونایت در بسته های کیسه ای

بسته بندی گیلسونایت در بسته های کیسه ای

 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.